Osobiście nie lubimy takich rankingów, gdyż – jak zawsze w tego typu zestawieniach – pojawia się sakramentalne słowo „zależy”. Zależy od branży, specyfiki firmy, profilu klientów czy wielkości budżetu reklamowego. A jednak pokusiliśmy się o stworzenie listy najciekawszych upominków reklamowych „na zimę”. Naszym zdaniem oczywiściście😉Kolejność jest przypadkowa i nie ma nic wspólnego z większą lub mniejsza popularnością konkretnego gadżetu.
A więc zaczynamy:)
1. Czapka zimowa i chusta wielofunkcyjna
Rynek fashion już od dłuższego czasu jest mocno obecny w branży szeroko rozumianych upominków biznesowych. Nakrycie głowy to z całą pewnością jego część. Mówiąc o gadżetach zimowych mamy na myśli czapki i kominy. Czapka zimowa z ciekawą grafiką reklamową to niebanalny pomysł na praktyczny i funkcjonalny upominek promocyjni. W okresie jesienno-zimowym nakrycie głowy nosi ponad 80% Polaków. Z jednej strony to dbałość o nasze zdrowie, z drugiej – element mody i sposób wyrażania samych siebie. Czapki reklamowe mają jeszcze jedna zaletę. Dają olbrzymie możliwości personalizacji, co powoduje, że są bardzo skutecznym nośnikiem przekazu reklamowego. Przekazu, który dociera nie tylko do jej właściciela, ale szerokiego grona innych osób. Do tego mnogość modeli i wzorów oraz rozsądna cena umożliwiająca nawet masowe zastosowania promocyjne powodują, że jest to jeden z najczęściej wykorzystywanych przez marketerów gadżetów reklamowych.
2. Kurtka typu softshell
Kontynuując kwestię obszaru fashion w odniesieniu do najbardziej popularnych upominków reklamowych nie sposób nie wspomnieć o kurtkach typu softshsell. Dlaczego właśnie one, a nie tradycyjne kurtki? Z bardzo prostej przyczyny. Popularne „softshsell’e” są bardziej uniwersalne i znajdują więcej zastosować wśród użytkowników. Mogą stanowić ubranie wierzchnie w okresie wiosenno-jesiennym, zaś zimą stanowić zarówno element garderoby wierzchniej, jak również tej, na którą wkładamy coś jeszcze. Mnogość modnych kolekcji, bogata kolorystyka, szerokie spektrum personalizacji sprawiają, że jest to bardzo popularny gadżet reklamowy. Ale ważna kwestia: jakość produktu w znacznej mierze implikuje to, czy obdarowany będzie chętnie użytkował taki produkt. Dlatego istotnym jest, aby w przypadku tej kategorii produktów zwracać uwagę na jakość materiału i membrany, gramaturę, czy sposób wykończenia.
3. Bluza dla Niego i dla Niej
Pozostajemy w tematyce odzieży reklamowej. Równie popularnym i wykorzystywanym przez marketerów gadżetem reklamowym jest bluza. To niemal niezbędny element naszej garderoby w okresie jesienno-zimowym. Przy nieco bardziej łagodnej aurze to element wierzchni naszego ubioru, zaś w te nieco zimniejsze dni idealnie nadaje się jako odzież używana pod kurtką czy płaszczem. Jednym z podstawowych kryteriów jej wyboru jest wygoda użytkowania. Zatem i w tym przypadku niebanalne znaczenie ma jakość wykonania i jakość materiałów użytych to jej produkcji. W odniesieniu do personalizacji najczęściej stosowaną metodą zdobienia w przypadku bluz jest wielokolorowy haft komputerowy. Daje on gwarancję wysokiej trwałości, a i walory estetyczne takiej formy znakowania są niewątpliwe. Haft można umieścić tradycyjnie na piersi, ale również na plecach czy rękawach produktu.
4. Kubek termiczny
Niemal niezbędnym gadżetem wykorzystywanym w okresie zimowym są kubki termiczne. Jako upominek reklamowy funkcjonuje on na rynku od wielu lat. Do tej jednak pory jego design był bardzo tradycyjny. Dominowały kubki metalowe, gdzie praktycznie jedyną opcją brandingu był jednokolorowy grawer. Obecnie rynek oferuje zdecydowanie więcej. Zarówno w obszarze wzornictwa, jak technik i metod zdobienia. Najnowsza kolekcja Galaxy umożliwia naniesienie niemal na całej powierzchni kubka wielokolorowego nadruku. Efekt jest wyśmienity. W przypadku tego typu produktów warto zwrócić uwagę na kilka – istotnych z punktu widzenia użytkownika – cech. Są nimi z całą pewnością: design, pojemność, czas utrzymywania odpowiedniej temperatury napoju, sposób otwierania i zamykania oraz szczelność. To, że kubek musi być szczelny, łatwo się otwierać i zamykać (najlepiej z wykorzystaniem jednej ręki), długo utrzymywać wysoką temperaturę kawy czy herbaty – to rzeczy wydawałoby się oczywiste. Niestety w wielu przypadkach oczywistymi nie są. Dlatego tak ważnym jest, aby dokładnie sprawdzić, czy kubek, który chcemy wykorzystać jako nasz upominki reklamowy spełniał te najważniejsze kryteria.
5. Termos
Produkt nieco nawiązujący do kubka termicznego, ale jednak nieco inny. Termos to bardzo praktyczny i często nieodzowny towarzysz każdej naszej podróży. Zarówno pieszej, rowerowej, jak i tej, w której wykorzystujemy inne środki transportu. Wysokiej jakości termos daje nam komfort korzystania z wcześniej przyrządzonego napoju z zachowaniem jego temperatury przez wiele godzin. Jako gadżet reklamowy sprawdza się znakomicie. Duże pole znakowania i możliwość wykonania wielokolorowych grafik to jego olbrzymie atuty. Jeżeli dodamy do tego wysokiej jakości opakowanie z kartonu barwionego w masie to piorunujący efekt gwarantowany.
6. Akcesoria samochodowe
W Polsce zarejestrowanych jest ponad 24 mln samochodów osobowych i blisko 4 mln ciężarowych🚗🚌🚐 Gigantyczna ilość użytkowników🙉, a więc i baaardzo szeroka grupa docelowa dla gadżetu reklamowego jakim są akcesoria samochodowe powodują, że trudno szukać bardziej praktycznych i sprawdzonych upominków reklamowych. Spełniają one kilka kluczowych kryteriów z punktu widzenia działu marketingu firmy, który rozważa wykorzystanie w swoich działaniach tego rodzaju artykułów promocyjnych. Po pierwsze szerokie zastosowanie w kontekście ilości potencjalnych odbiorców, po drugie – a może przede wszystkim – funkcjonalność. Gadżet taki staje się często nieodłącznym towarzyszem każdej naszej podróży, a przy okazji ciekawym nośnikiem reklamy firmy, marki, produktu czy usługi. Co więcej, bardzo przystępna cena tego typu produktów powoduje, że znajdują one zastosowanie w masowych akcjach marketingowych.
7. Odblaski reklamowe
Produkt odblaskowy to doskonały pomysł na skuteczny gadżet reklamowy. Posiada szeroką grupę odbiorców oraz szerokie spektrum zastosowań. Ale przede wszystkim w imieniu firmy, która go wykorzystuje, niesie ze sobą dodatkowe – ale jakże ważne – przesłanie: „dbamy o bezpieczeństwo Twoje i Twoich najbliższych”. Czy jest coś ważniejszego, aniżeli bezpieczny powrót do domu? Nas samych i tych, których kochamy? Nie! Warto zatem zastanowić się nad tą właśnie kategorią upominków reklamowych. Kategorią bardzo wdzięczną dla firmy, która wykorzystuje go w swoich działaniach marketingowych. Szczególnie teraz, czyli w porze roku, kiedy zmrok zapada relatywnie szybko, a poranek zdaje się budzić wyjątkowo długo:) Ewidentnym walorem tej kategorii gadżetów jest mnogość produktów: opaski, zawieszki, elementy odzieży, maskotki, naklejki, torby, plecaki i wiele innych. Kluczowe jednak w wyborze odpowiedniego odblasku jest zwrócenie uwagi na jego jakość potwierdzoną odpowiednim certyfikatem. Jeżeli tego nie zrobimy to możemy zafundować sobie zamiast spełniającego swoją funkcje odblasku – produkt „odbłyskowy”. A chyba nie o to chodzi.
8. Kawa i kubek reklamowy
Badania pokazują, że blisko 67% Polaków regularnie pije kawę, a połowa z nich rozpoczyna od niej swój dzień. W spożyciu kawy Polska plasuje się na 11 miejscu na świecie, a wg danych firmy Mintel przeciętny Polak wypija jej blisko 100 litrów rocznie 😮 Spożycie kawy rośnie w „zimniejszych” miesiącach, kiedy dzień staje się krótszy, a poranki i wieczory chłodne. Zatem z dużym prawdopodobieństwem możemy stwierdzić, że taki upominek reklamowy będzie trafionym prezentem biznesowym. Dla tych, którzy nie są smakoszami czarnego napoju pozostaje oczywiście herbata z jej wieloma odmianami. A jak kawa czy herbata to oczywiście kubek reklamowy. To stały towarzysz naszej prywatnej i biznesowej codzienności. Korzystamy z niego w domu i w pracy. Odpowiednio dobrany i dobrze zaprojektowany może stać się produktem, z którym łączyć nas będzie trwała więź emocjonalna. Tym bardziej, że wybór modeli i możliwości personalizacji są ogromne.
9. Słodycze reklamowe
Przez żołądek do serce klienta? Coś w tym jest:) Tym bardziej, że zimą lubimy podjadać, a słodycze w tym okresie roku cieszą się naszym wyjątkowym uznaniem. Kategoria ta oferuje bardzo szeroki wachlarz produktów. Oprócz tradycyjnych czekoladek i bombonierek znajdziemy tutaj ciastka, cukierki, praliny, trufle, lizaki, drażetki, pastylki, gumy do żucia i wiele, wiele innych. To z kolei powoduje olbrzymi komfort w odniesieniu do budżetu jaki mamy do dyspozycji. Kolejny argument przemawiający na korzyść słodyczy reklamowych to imponująca elastyczność dotycząca grupy docelowej. Wybór tej kategorii upominków reklamowych pozwoli nam trafić z planowaną akcją do klientów obojga płci, z bardzo szerokim przedziałem wiekowym, klientów z praktycznie każdej branży i osób zajmujących różne stanowiska w swoich organizacjach. Słodycze reklamowe – jak mało która kategoria – oddziałują na wszystkie zmysły obdarowanego. Większość gadżetów reklamowych „wykorzystuje” zmysł wzroku i dotyku. Słodycze również. Ale dodatkowo, jako jedyne, angażują u obdarowanej osoby pozostałe trzy zmysły: smaku, węchu i słuchu (a propos tego ostatniego – kto nie uwielbia odgłosu łamanej tabliczki czekolady😊). A przecież sztuka i moc obdarowywania to w dużej mierze umiejętność wywoływania pozytywnych emocji.
10. Elektronika użytkowa
Czas zimowy to okres, kiedy odczuwamy deficyt endorfin, a mniejsza ilość dni słonecznych przejawia się licznymi wahaniami nastrojów. Dla wielu antidotum na tą sytuację są relax oraz chwila odpoczynku i wyciszenia przy bliskiej naszemu sercu muzyce. A do tego świetnie nadają się produkty, które już na stałe zagościły na rynku upominków reklamowych. Są to słuchawki i głośniki w bezprzewodowej technologii bluetooth. Jeszcze kilka lat temu elektronika reklamowa ograniczała się do produktów typu pamięci USB czy powerbanki. Teraz zdecydowany prym w tej kategorii gadżetów reklamowych wiodą właśnie bezprzewodowe głośniki i słuchawki. Dobrą dla rynku informacją jest również to, że produkty te są dostępne w coraz niższych cenach, co sprawia, że częściej znajdują się w orbicie zainteresowań marketerów poszukujących nowoczesnych, funkcjonalnych i niebanalnych upominków reklamowych.