W znakomitej większości przypadków dobrze zorganizowany event jest świetną okazją do zbudowania trwałych i pozytywnych relacji z potencjalnymi i obecnymi klienta firmy. O tym, aby tak się stało, decyduje jak zwykle wiele czynników. Doskonała organizacja, właściwie dobrany termin i miejsce, sam program, szeroko rozumiane atrakcje czy poziom obsługi ze strony organizatora. Event pomimo wielotygodniowych przygotowań odbywa się zazwyczaj w trakcie jednego dnia, zdarzają się eventy dwu, maksymalnie kilkudniowe. Wydarzenie takie, pod warunkiem sprawnej organizacji i spełnienia wcześniej wymienionych warunków, potrafi na długo pozostać w pamięci jej uczestników. Wspomina się go z rozrzewnieniem, przywołuje miłe wspomnienia zarówno związane z nim samem, jak również z firmą i ludźmi, którzy go organizowali.
Takie pozytywne wspomnienia warto jednak wzmocnić. Można to zrobić na wiele sposobów. Pomagają w tym niewątpliwie profesjonalne relacje fotograficzne i materiały video przekazywane uczestnikom, czy też publikowane w sieci z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacji.
Jednak świetnym sposobem gwarantującym uzyskanie efektu trwałości takiego pozytywnego wspomnienia jest wykorzystanie upominków, czy jak ktoś woli, gadżetów reklamowych. Aby tak się stało musimy jednak zadbać o kilka „szczegółów”. Z całą pewnością na samym początku powinniśmy sobie odpowiedzieć, kto jest uczestnikiem naszego eventu. Czy to nasi pracownicy, obecni czy potencjalni klienci…Jaki jest cel eventu? Jaki jest jego charakter: czy jest to konferencja czy wydarzenie z kategorii team building, czy też połączenie jednego i drugiego? Odpowiedzi na te pytania pozwolą nam wybrać odpowiedni gadżet. Mamy nieskończone możliwości w tym zakresie. Ograniczać nas może jedynie pomysłowość i kreatywność😊. Może to być T-shirt, softshell, czapeczka, notes, powerbank, torba i wiele, wiele innych. Niemal nieodzownym towarzyszem każdego udanego eventu są długopisy, kubki czy słodycze reklamowe, a ostatnio bardzo modne gadżety odblaskowe.
Jakimi kryteriami powinniśmy się kierować dobierając odpowiedni gadżet? Po pierwsze jego jakością!!! Dlaczego? Gdyż tylko wówczas spełni on swoją funkcję, czyli znacząco wzmocni pozytywne odczucia uczestników związane z eventem. Źle dobrany, wątpliwej jakości upominek nie tylko tego nie zrobi, ale może wręcz zaszkodzić i zniweczyć to, co udało nam się osiągnąć poprzez wzorcową organizację wydarzenia. Po drugie – upominek musi być funkcjonalny. Im bardziej nam się przyda w codziennym użytkowaniu, im dłużej będziemy z niego korzystali, tym częściej – właśnie dzięki niemu – będziemy wracali do pozytywnych wspomnień związanych z udziałem w evencie.
Właściwie dobrany, przemyślany, wysokiej jakości i funkcjonalny upominek reklamowy niesie ze sobą olbrzymią moc przekazu. Dlaczego gadżet ma w sobie taką siłę? Bo wszyscy jesteśmy ludźmi i mamy ludzkie odczucia, bez znaczenia w jakiej firmie pracujemy i jakie stanowisko piastujemy. Jako ludzie po prostu lubimy coś dostawać. Gadżet zawsze wzbudza pozytywne emocje. Zastosowanie znajdują tutaj reguły Cialdiniego. Reguła wzajemności powoduje, że otrzymując coś od kogoś, rodzi się w nas naturalna potrzeba odwzajemnienia. A jak taka potrzeba przekłada się na interesy wiemy doskonale. Kolejna reguła to reguła lubienia. Zawsze bardziej lubimy osoby, firmy, marki od których coś dostajemy. Jak takie „lubienie” działa w biznesie też nikomu tłumaczyć nie trzeba.
Markowy, wysokiej jakości upominek jest w stanie powiedzieć bardzo wiele do naszych uczestników eventu. Mówi przede wszystkim „dziękuję”… że byłeś, jesteś i będziesz z nami.