Wydaje się, że po okresie pandemii i towarzyszącym jej ograniczeniom, targi i konferencje ponownie stają się istotnym elementem promocji firmy, marki, produktów i usług oraz efektywnym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów czy też utrwalaniem wartościowych relacji z obecnymi partnerami biznesowymi.
Obecność na targach w charakterze wystawcy nie jest jeszcze gwarancją sukcesu. Na targach nie wystawiamy się przecież sami. Jest tam bardzo często cała nasza konkurencja. Szczególnie wtedy, gdy mówimy o targach branżowych. Jak zatem się wyróżnić i zwrócić na siebie uwagę? Jak wzbudzić pozytywne emocje wśród odwiedzających?
Oczywiście zaczynamy od stworzenia odpowiedniego stoiska. Ważna jest jego lokalizacja i wielkość. Kluczowa pozostaje aranżacja samego stoiska i ekspozycja produktów, która powinna skutecznie zachęcać do jego odwiedzenia. Ciekawe i przyjazne stoisko powinno powodować, że nikt nie przejdzie obok niego obojętnie. Do tego obsługa, czyli element ludzki. Uśmiechnięty, tętniący życiem i przyjaźnie nastawiony „personel” to absolutne must be.
Skoro już – dzięki wspomnianym wyżej elementom – uda nam się zapewnić właściwą frekwencję na naszym stoisku, czyli spełniającą nasze oczekiwania ilość osób, które się na nim pojawią, to co dalej? Poza profesjonalną i emocjonalną prezentacją naszej oferty, rozmową budującą pozytywne relacje, musimy zadbać o to, aby zostać po takim spotkaniu zapamiętanym. Aby potencjalny klient zapamiętał nas na dłużej niż kilka godzin. Aby wspomnienia i pierwsze wrażenia z wizyty na naszym stoisku na długo utkwiły mu w pamięci i towarzyszyły im pozytywne emocje. Elementami, które mogą w tym pomóc, są z całą pewnością gadżety reklamowe. Zarówno te drobne, jak i nieco bardziej wartościowe. O tym, jakiej wartości gadżety będziemy rozdawali na naszym stoisku (i komu) zależy od wielu czynników: dedykowanego na ten cel budżetu, ilości i jakości odwiedzających, specyfiki firmy lub/i branży i wielu innych. Poniżej znajdziecie kilka przykładowych gadżetów, które – naszym zdaniem – świetnie sprawdzają się na wszystkich targach i konferencjach.
Słodycze reklamowe.
To niezbędny element każdego – profesjonalnie przygotowanego – stoiska targowego. Przez wiele lat prym w tej kategorii gadżetów reklamowych wiodły popularne krówki. I choć dzisiaj możemy je spotkać na wielu targach i konferencjach, to jednak istnieje mnóstwo ciekawszych alternatyw. A są nimi czekoladki wszelkiego rodzaju, cukierki, ciasteczka, karmelki, drażetki, gumy czy owocowe chipsy. Wszystkie te produkty obowiązkowo powinny być spersonalizowane. W tym celu na samych produktach lub opakowaniach umieszczamy grafikę reklamową zawierającą kolorystykę oraz logo firmy lub marki.
Długopisy reklamowe.
Tutaj wybór mamy przeogromny. Typowy podział to: długopisy metalowe, długopisy plastikowe (zazwyczaj tańsze od metalowych), długopisy ekologiczne biodegradowalne lub z recyklingu. I w tym przypadku na długopisach wykonujemy nadruk lub grawer z grafiką marki. Jest to ta kategoria gadżetów reklamowych o której zwykło się mówić „siano” Z racji relatywnie niskiej ceny możemy je rozdawać wręcz masowo na naszym stoisku targowym.
Notesy reklamowe
W przypadku targów mówimy tutaj raczej o niewielkich, uniwersalnych i bardzo praktycznych „notesikach”. Pole do popisu jest przeogromne. Do dyspozycji mamy różnorodność kształtów oraz metod znakowania. To naprawdę sprawdzony i cieszący się sporym zainteresowaniem targowy gadżet reklamowy.
Czapki reklamowe
Jeżeli zależy nam, aby gadżet nie wylądował od razu w torbie odwiedzającej nasze stoisko osoby wraz z setkami innych gadżetów, ale „pracował” w czasie całego eventu, to warto rozważyć czapkę reklamową z daszkiem jako idealny upominek, który nasi klienci będą nosić podczas swojej obecności na targach lub konferencji. A co za tym idzie, zapewnią nam dodatkową promocję i reklamę naszej marki lub produktu wywołując zazdrość naszej konkurencji
Kubki reklamowe
To bardzo funkcjonalny upominek, który sprawdzi się w każdej sytuacji. Nie pogardzą nim osoby młode i starsze, kobiety i mężczyźni. Każdy z nas używa codziennie tego typu produktów. Mogą to być typowe kubki na kawę czy herbatę, butelki na wodę, a także kubki i termosy termiczne.
To tylko kilka przykładów gadżetów reklamowych, które świetnie się sprawdzą jako wsparcie każdej imprezy targowej lub konferencji branżowej. Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia nieco droższych upominków, dedykowanych głównie naszym obecnym klientom. Tutaj spektrum możliwości jest również przeogromne.:)