Minie niebawem pół roku od premiery na polskim rynku marki Pozytywnie Promocyjni. Pomyślałem, że w kilku zdaniach przybliżę Wam ideę tego przedsięwzięcia i – mam nadzieję – zwrócę uwagę na wyjątkowość tego projektu😊.
Pewnie większość z Was wykorzystuje w swoich codziennych działaniach marketingowych szeroko rozumiane gadżety reklamowe. Mamy ich na rynku dziesiątki tysięcy w ramach kilkudziesięciu różne definiowanych kategorii. Pewnie Wasze doświadczenia związane z wykorzystaniem upominków reklamowych są różne. Jedne akcje kapitalnie się sprawdziły, inne niekoniecznie. Martwi mnie osobiście, że często gadżety reklamowe traktowane są po macoszemu. A z cała pewnością nie powinno tak być. Uwierzcie mi, że potrafią być one potężną bronią w ręku marketera. Pod jednym warunkiem: że są właściwie dobrane, czyli po prostu trafione, o odpowiednio wysokiej jakości…no i funkcjonalne. Niby takie proste i oczywiste, a jednak nie do końca. W wielu przypadkach dzika pogoń za ceną i szukanie z uporem maniaka najtańszej wersji danego produktu powoduję, że to, co wydawało się we wstępnych założeniach najważniejsze, czyli jakość…schodzi jednak na dalszy plan. Dlaczego tak się dzieje? To znowu temat na osobny artykuł. Ale do rzeczy😊. Większość marketerów deklaruje, że najważniejszymi kryteriami wyboru gadżetu reklamowego na potrzeby konkretnej kampanii reklamowej są:
- jakość produktu (oczywiste)
- funkcjonalność (gadżet, aby spełniał swoją rolę musi być po prostu używany przez obdarowanego)
- marka (czyli przynajmniej teoretyczne przyrzeczenia jakości i lepszego odbioru ze strony klienta)
- kraj pochodzenia (mimo wszystko mamy większe zaufanie do wszystkich produktów nie made in „China”)
- cena (ona zawsze się pojawia, ale fajnie, jeżeli mówimy nie o cenie samej w sobie, ale o relacji cena – jakość)
No i tutaj pojawiał się przez wiele lat istotny problem. Na rynku funkcjonowało i funkcjonuje przynajmniej dziesięć katalogów gadżetowych. Pewnie każdy z Was miał lub ma u siebie w biurze taki katalog. Czasami nawet kilka tych samych katalogów różniących się jedynie okładką personalizowaną pod konkretną agencję reklamową. W większości tych katalogów znajdziecie zbliżony asortyment. Trudno o tych produktach powiedzieć, że są markowe, że produkują je firmy będące specjalistami w danej kategorii, nie wspominając o kraju pochodzenia. Skoro rynek coraz bardziej skłania się ku wcześniej wymienionym kryteriom wyboru właściwego upominku reklamowego (dla przypomnienia: jakość, funkcjonalność, marka, kraj pochodzenia) to rodzi (rodziło) to niebywałą trudność w ich znalezieniu. Przyjmuje się, że około 80% całego rynku upominków reklamowych stanowi 15 kategorii gadżetów. Chcąc w ramach tych kategorii znaleźć produkty markowe, o wysokiej jakości, produkty dostarczane przez firmy od kilkunastu czy kilkudziesięciu lat specjalizujące się w ich produkcji, należało przeglądnąć minimum kilkanaście katalogów czy stron internetowych. Macie na to czas? Przypuszczam, że w większości przypadków nie. Wszak praca marketera tylko w niewielkim stopniu sprowadza się do tej części BTL-u związanej z gadżetami.
W tym miejscu wracamy do tego, od czego zacząłem, czyli do projektu Pozytywnie Promocyjni. W jego ramach po raz pierwszy w historii polskiego rynku upominków reklamowych udało się stworzyć jeden katalog i jedną platformę internetową skupiającą 15 wiodących producentów i importerów markowych gadżetów reklamowych. To ponad 13 tysięcy produktów, które od tego roku marketer jest w stanie znaleźć w jednym katalogu i na jednej platformie. Czy jest to dla Was udogodnienie? Musicie ocenić sami😊. Co by nie powiedzieć – marketer zyskuje szybki dostęp do bardzo szerokiej oferty markowych upominków reklamowych wiodących producentów. To z cała pewnością duży komfort i oszczędność tak cennego czasu. Dla tych bardziej dociekliwych lista kategorii oraz firm i marek tworzących projekt Pozytywnie Promocyjni poniżej:
- Długopisy reklamowe (AdPen, B1, DreamPen, Lecce Pen, Ritter Pen)
- Ceramika reklamowa (Porceline by Maxim)
- Słodycze reklamowe (Słodkie Upominki)
- Elektronika reklamowa (Citron Group)
- Odzież reklamowa (IES Polska, Fruit of the Loom, Result, Russel, Spiro)
- Czapki reklamowe (Headwear PL)
- Torby i opakowania (AWIH)
- Odblaski reklamowe (Kando Plus)
- Notesy reklamowe (Notedeco, thINKme, Telegraph)
- Kalendarze reklamowe (Telegraph)
- Akcesoria samochodowe (Guapa)
- Parker i Waterman (Newell Brands)
Wszystkie te produkty znajdziesz na naszej platformie pozytywniepromocyjni.pl oraz w katalogu drukowanym lub elektronicznym dostępnym na stronie i w naszych pozytywnych agencjach reklamowych, które również znajdziesz na naszej stronie internetowej.