W najnowszym, wrześniowym wydaniu magazynu „przedsiębiorcy@eu” znalazł się wywiad z Tomasz Przewoźnikiem, twórcą Projektu Pozytywnie Promocyjni. Mówi w nim o genezie projektu, o jego innowacyjności, aktualnym statusie i ocenie sytuacji w jakiej znalazła się szeroko rozumiana branża upominków reklamowych. Całość przeczytacie poniżej.
Kim dokładnie są Pozytywnie Promocyjni?
To relatywnie młody i innowacyjny projekt na polskim rynku upominków reklamowych, skupiający kilkunastu wiodących producentów reprezentujących najważniejsze – z punktu widzenia marketerów – kategorie gadżetów reklamowych.
Na czym polega zatem jego innowacyjność?
Na tym, że po raz pierwszy w historii tej branży czołowi producenci połączyli siły w obszarze wspólnych działań marketingowych i prezentują swoją ofertę produktową w jednym, wspólnym katalogu i na jednej, wspólnej platformie internetowej www.pozytywniepromocyjni.pl.
A jakie korzyści w całym tym przedsięwzięciu powinni dostrzec marketerzy wykorzystujący gadżety reklamowe w swoich działaniach?
Po pierwsze mają dostęp wyłącznie do produktów topowych dostawców, którzy od kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu lat, zajmuję się produkcją i sprzedażą konkretnej kategorii upominków reklamowych. Posiadają oni know-how, wiedzę i doświadczenia, które przekłada się na najwyższą jakość i innowacyjność produktów i usług, jakie oferujemy w ramach projektu Pozytywnie Promocyjni. Dodatkowy markerzy oszczędzają mnóstwo – tak cennego dla nich – czasu. Wcześniej, kierując się w swoich wyborach jakości i funkcjonalnością gadżetów reklamowych, musieli przeglądać mnóstwo katalogów i stron internetowych. My, w ramach naszego projektu, oddajmy im do dyspozycji jeden katalog i jedną, łatwą, szybką i intuicyjną w obsłudze platformę internetową.
A skąd nazwa Pozytywnie Promocyjni?
Jest ona wypadkową naszych osobowości, charakterów i sposobu myślenia o życiu i biznesie. Ludzie tworzący grupę to autentycznie bardzo pozytywne osoby, szczere i prawdziwe w tym, co robią. Ludzie, dla których ich praca jest pasją, a uczciwość i partnerskie podejście w biznesie wartością nadrzędną. Zresztą to pozytywne podejście przekłada się na naszą komunikację z rynkiem i ciekawą, nie standardową wizualizację graficzną całego projektu.
Projekt jest relatywnie młody. Jak oceniacie efekty swoich działań po raptem kilkunastu miesiącach funkcjonowania na rynku?
Rzeczywiście projekt „wystartował” w marcu ubiegłego roku, więc relatywnie bardzo niedawno. Oczywiście nasza strategia działania rozpisana jest z kilkuletnią perspektywą. Mamy jasno określoną grupę docelową i jasno zdefiniowane kanały dotarcia do niej. Hołdujemy inbound marketingowi i nie jesteśmy nachalni w swoich działaniach. Staramy się być tam, gdzie jest nasz potencjalny klient, czyli wymagający marketer. Jesteśmy więc partnerem największych konferencji marketingowych w Polsce takich jak I Love Marketing czy Golden Marketing Conference. Blisko współpracujemy z magazynem „Marketer+” w którym ukazuje się nasz stały cykl pod nazwą „Gadżetowe inspiracje”. Mówiąc kolokwialnie „po drodze” jest nam również z OOH Magazine, który jest organizatorem targów druku i reklamy pod nazwą Festiwal Marketingu, gdzie podczas tegorocznej edycji Pozytywnie Promocyjni prezentują się na największym stoisku targowym. W obszarze social mediów staramy się głównie eksplorować platformę LinkedIn.
Jakie konkretnie produkty znajdują się w Waszej ofercie?
Tak jak wcześniej wspomniałem, są to tylko i wyłącznie wysokiej jakości upominki reklamowe produkowane przez specjalistów w naszej branży. Produkty o znanych markach i uznanej opinii na rynku. Co do samych kategorii produktów są to długopisy reklamowe, notesy i kalendarze, ceramika reklamowa, odzież i czapki, słodycze reklamowe, akcesoria samochodowe i elektronika reklamowa, torby i opakowania, a także odblaski reklamowe oraz artykuły piśmienne Parker i Waterman. W każdym przypadku oferujemy również pełną personalizację wszystkich produktów w oparciu o kilkadziesiąt dostępnych technik zdobienia. Sami przygotowujemy dla klientów nieodpłatne projekty graficzne. Służymy również pomocą i doradztwem w procesie wyboru konkretnego lub konkretnych upominków reklamowych, tak, aby w sposób efektywny realizowały one cele każdej kampanii marketingowej.
Jak Pan ocenia kondycję i perspektywy branży upominków reklamowych w Polsce?
Problem polega na tym, że branża upominków reklamowych w Polsce jest niemierzalna w żaden sposób. Nie wiemy ile gadżetów reklamowych sprzedaje się każdego roku. Widzimy też znaczący wzrost wydatków na działania z obszaru digital marketingu. Z drugiej jednak strony wciąż dostrzegamy olbrzymią siłę gadżetu reklamowego jako bardzo skutecznej broni w ręku sprawnego marketera. Gadżet jest w stanie skutecznie promować firmę, markę, produkt czy usługę oraz budować i podtrzymywać właściwe relacje biznesowe. Oczywiście pod warunkiem, że jest właściwie dobrany, funkcjonalny i o odpowiedniej jakości. Wszak w jego przypadku reguły Cialdiniego: lubienia i wzajemności sprawdzają się doskonale. Czyż otrzymanie prezentu, który sprawi nam radość nie powoduję, że taką osobę lub firmę lubimy bardziej? Czyż nie rodzi to naturalnej potrzeby odwzajemnienia? A jak takie lubienie czy odwzajemnienie działa w biznesie wiemy doskonale😊
Rozmawiała Agnieszka Majcher